Նախագծի մասնակիցներ՝ երրորդ դասարանի սովորողներ
Նախագիծն իրականացվում է/ֆիզիկական միջավայրում կամ առցանց/
Նպատակը`
Աշխարհաճանաչողության ձևավորում, տիեզերքի մասին տարրական գիտելիքների
հաղորդում,շ արջակա աշխարհի ուսումնասիրություն
Թեմատիկ միավորներ
o Արև
o Լուսին
o Աստղեր
o Մոլորակ
o Համաստեղություններ
Բովանդակությունն ըստ գործունեության ձևերի
Մաթեմատիկա – մայրենի –մեդիատեխնոլոգիա
Քայլ 1. Ընթերցում ենք ինտերնետային կայքերից կամ այլ աղբյուրներից ընտրված
տեքստը :
Քայլ.2 Ընդգծում ենք մաթեմատիկական տվյալներ պարունակող, կամ
տրամաբանական լուծում պահանջող հատվածները:
Քայլ 3. Հատվածներն առանձնացնում ենք տեքստից ու իրական տվյալներից
օգտվելով,տ արատեսակ պահանջներ ձևակերպելով, խնդիրներ ենք կազմում:
Քայլ.4 Բոլոր խնդիրները հավաքվում ենք, նկարազարդում ու խնդրագիրք
ստեղծում:
Քայլ 5. Առցանց դասի կազմակերպում` ընտրում ենք առավել հետաքրքրաշարժ
խնդիրները և հրապարակելով ենթակայքում` առաջադրում մյուս սովորողներին:
Արդյունքում կազմում ենք «Տիեզերական նկարազարդ էլետրոնյաին խնդրագիրք»
Լեզվագործունեություն – մեդիատեխնոլոգիա
Քայլ. 1 Ինտերնետային կայքերից , կրթահամալիրի մեդիագրադարանից, փնտրում
առանձնացնում
ենք անհրաժեշտ նյութերը:
Քայլ 2.Կարդում ենք նյութը, ընդգծում մեզ առավել հետաքրքրող, զարմացնող,
հատվածները:
Քայլ.3.Քննարկման համար առավել նպատակահարմար է գործածել կրկնակի
գրառումների մեթոդը: Որպեսզի բոլոր սովորողները մասնակցեն քննարկմանը, կարելի է
կազմակերպել խմբային քննարկում կամ աշխատել ինտերակտիվ գրատախտակով:
Գրատախտակը շիրմա գործիքի օգնությամբ բաժանում ենք երկու մասի: Մի
մասում մուտքագրում ենք տվյալ թեմայի երաբերյալ մեր նախնական գիտելիքերը,
մյուս մասում ` ընթերցանությունից հետո ձեռքբերածը:
Քայլ 4. Վերջում համեմատում ենք մեր իմացածն ու սովորածը՝ ամրապնդելով
ստացած ինֆորմացին: Այս աշխատանքը հնարավորություն է տալիս աշխատանքի մեջ
ներգրավել բոլոր սովորողներին :
«Լճակի մեջ նետված քարը» հնարի կամ «Պրիզմա» մեթոդի կիրառմամբ երկանդամներ
ենք կառուցում, ստեղծում զվարճալի բառակապեր, հորինում պատմություններ: Պատմությունները մուտքագրում ենք, ընթերցում, հարցեր
առաջադրում, նոր ավարտ հորինում :
Տիեզերք, արև, լուսին, աստղ, մոլորակ և այլ բառարմատներով բառեր են կազմում, նոր
բառեր հորինում, բացատրում դրանց իմաստը: Բառարանների օգնությամբ դուրս ենք
բերում համանունները: Ընտրում մեզ առավել դուր եկած համանունը, պատճառաբանում ընտրությունը:
Տրված բառերով առած-ասացվածներն ենք հորինում, գրի առնում կամ տեսաձայնագրում:
Այս աշխատանքի մեջ ներգրավում ենք նաև ընտանիքի անդամներին, այլ դպրոցում սովորող ընկերներին, ծանոթներին:
Ասացվածքի բառերը խառնում ենք, դասավորում, նոր ասացվածքներ ստեղծում, դրանք
գրի առնում:
Արև բառով օրհնանքներ ենք գրի առնում կամ ձայնագրում:
Հորինում ենք գովք, հանելուկներ , շուտասելուկներ, արևի, լուսնի, Երկիր մոլորակի,
աստղերի մասին, մուտքագրում ենք, ձևավորում էջը:
Սոց. հարցում— Հարցնում ենք անցորդներին, ուսուցիչներին, սովորողներին:
o Ի՞նչ գիտենք մեր մոլորակի մասին: Ինչո՞ւ չգիտենք:
Ինտերակտիվ դաս
Սովորողները տիեզերքի, տիեզերական մարմինների մասին հանելուկներ են հորինում, և մուտքգրելով, էլ. փոստի միջոցով ուղարկում ուսուցչի, դասընկերների, ծնողների
հասցեներին: Ստացողները փորձում են պատասխանել և առաջադրանքը հետ ուղարկել:
Փոստով ուղարկված պատասխանները կարդալուց հետո, ուղարկում ենք նաև մեր
պատասխան տարբերակը:
Խմբայինաշխատանք—մեդիատեխնոլոգիա— մայրենի լեզու
Քայլ 1.Տեքստը ընթերցում ենք, բաժանում փոքրիկ հատվածների:
Քայլ 2. Յուրաքանչյուր խումբ ընթերցում է իրեն բաժին ընկած հատվածը:
Քայլ 3.Ուշադիր ընթերցելուց հետո, հատվածը ներկայացնում է նկարի տեսքով:
Քայլ 4.Աշխատանքն ավարտելուց հետո խմբերը ներկայացնում են աշխատանքները:
Քայլ 5.Կարդում են իրենց նկարին համապատասխանող հատվածը և ձայնագրվում:
Արդյունքում ստացվում է ավանդապատումների նկարազ արդաուդիոգիրք:
Մայրենի լեզու
Ընթերցանության թեմաներ
«Արևքուրիկ» ընթերցարան
«Թռչունի մտածմունքը»
«Արև»
«Լուսին»
«Աստղեր»
«Ինչու՞ է երկինքը կապույտ»
Ֆրանս. ժող. Հեքիաթ «Ճանապարհորդություն դեպի լուսին»
Ես և շրջակա աշխարհը
Արև
Երկիր և Լուսին
Աստղեր
Մոլորակներ
Ուսումնական նյութերի հղումներ
http://www.youtube.com/watch?v=c871e5pf3N8 – արեգակ և մոլորակներ
http://www.youtube.com/watch?v=LgKkLo5Wn4U ինչի համար է լուսինը
http://www.youtube.com/watch?v=98kjlWWk62c արեգակնային համակարգ
Ավանդապատումներ
Ընթերցանության թեմաներ
Արև և լուսին
Աստղեր
Ինչո՞ւ է լուսնի երեսը խմորոտ
Տեխնոլոգիա— երաժշտություն
Քայլ 1.Սովորողներին առաջարկվում է դիտարկել երկինքը օրվա տարբեր ժամերին:
Քայլ2.Հաջորդ օրը յուրաքանչյուրը պատմում է իր տեսածի, տպավորութունների
մասին:
Քայլ.3. Երգի դասին կազմակերպում ենք երաժշտության ունկնդրում
Քայլ. 4 Առաջարկված երաժշտական ստեղծագործություններից ամեն մեկն
ընտրում է «իր երկնքի» տրամադրոթյանը համապատասխանող երաժշտությունը
և ականջակալների օգնությամբ, երաժշտության ունկնդրման ընթացքում նկարում
է այն :
Այս աշխատանքը կարելի է կատարել նաև տեխնոլոգիայի դասին` վրձնանկարի
միջոցով : Նախնտրությունը թողնում ենք սովորողներին:
Քայլ. 5 Սովորողները կարող են պատմել իրենց նկարը, ձայնագրել և համադրելով
նկարաշարի և երաժշտության հետ ստեղծել անհատական կամ դասարանական
տեսանյութ:
Արդյունքում կստեղծվի «Մայրամուտն իմ պատուհանից» երաժշտական նկարաշարը,
«Իմ երկինքը» նկարապատումը:
Մոլորակ
«Իմ մոլորակը»- նկարում են, համակարգչային նկարչական ծրագրով ու գրավոր
պատմում:
- Ի՞նչն է վատ իմ մոլորակում, ինչը` լավ: Համեմատում են Երկիր մոլորակի հետ,
գտնում նմանություններն ու տարբերությունները: - Մեր դպրոցը, դասարանը մեր մոլորակն է:
- Օր, ամիս, տարի, տարվա եղանկաներ: Եղանակների դիտարկում:
- Ի՞ն չ ձև ունեն երկնային մարմինները:
- Ինչո՞ւեն դրանք կլոր:
- Ի՞նչ կլիներ, եթե կլոր չլինեին….
- Զրույց—քննարկում ՝ Ո՞րն է իմ դերը մեր մոլորակում:
- Մեր «մոլորակի» արևը, լուսինը, աստղերը ովքե՞ր են, ինչո՞ւ եմ այդպես կարծում:
Մարմնակրթություն –թատրոն—պար –ընթերցանություն
«Պարտեզ» ամսագրի «Խաղադարան» բաժնից փորձում ենք գտնել խաղեր, որոնք փոքր
ինչ ձևափոխելով, կարող ենք հարմարեցնել երկնային մարմինների դերին ու շարժումներին: Հորինում ենք շարժական կամ երաժշտաթատերական խաղեր:
Դրանք տեսագրում ենք ու ներկայացնում կայքում:
Համաստեղություններ՝
Սովորողները նշում են իրենց ծննդյան ամիս, ամսաթիվը և աղյուսակի օգնությամբ
պարզում, թե իրենք/ հետո նաև ընտնիքի անդամները, ուսուցիչը և այլն / ո՞ր համաստեղությանտակ են ծնվել:
Քայլ.1.Դիտում ենք ուսումնական ֆիլմ համաստեղությունների մասին:
Քայլ.2 Նոր համաստեղություններ ենք հորինում, գծագրում, չափում երկարությունը
կամ որոշում պարագիծը:
Քայլ. 3Բնորոշում, նկարագրում ենք տվյալ համաստեղությունը, այդ համաստեղության
տակ ծնված մարդուն, պարզում թե մեզ ծանոթ մարդկանցից ո՞ւմ է նման և այլն….
Օտար լեզուներ
Ինտերնետային ֆիլմերի, ուսումնական նյութերի զգալի մասը օտարալեզու է, ինչն էլ լավ
առիթ է հանդիսանում թարգմանություններ կատարելու, ուսուցչի թարգմանությունները
լսելու, նոր բառեր ու արտահայտություններ սովորելու, ինչպես նաև նյութը միայն
պատկերի միջոցով ընկալելու, համար:
Զվարճալի հարցում` ձայնագրիչի կիրառմամբ
- Ո՞ր համաստեղության տակ եք ծնվել կամ ինչ համաստեղության տակ կուզեիք ծնված
լինել: - Իմ կարծիքով, որ համստեղության տակ է ծնվել այսինչ մարդը, ինչո՞ւ եմ այդպես
կարծում: - Իմ կարծիք ով այսինչ մարդը ծնվել է այսինչ համաստեղության տակ, որովհետև………
Արդյունքում` սովորողները կգործածեն ձայնագրիչը, կսովորեն հարցեր տալ, լսել ու
ֆիքսել պաասխանները, կհետևեն խոսակցի ու իրենց խոսքին:
Նյութը պատրաստելու ընթացքում միասին կլսենք ձայնագրությունները, լեզվական, խոսակցական շտկումներ կկատարենք, հետևություններ կանենք, մեդիատեխնոլոգիայի
դասին պարզագույն ծրագրերով մոնտաժային աշխատանք կիրականացնենք ,
արդյունքում էլ ուսուցողական ու զվարճալի ռադիոնյութ կստացվի:
Ընտանեկան առաջադրանքներ՝
Ուղղված են ոչ միայն սովորողին այլ նաև ընտանիքի անդամներին: Նպատակը`
աշխատանքի մեջ ծնողների ներգրավումն է: Աշխատանքները շարունակական են: Ստեղծագործական աշխատանքները կատարում ենք դասարանում, իսկ դիտարկումները, տեխնիկական, որոնողական աշխատանքների զգալի մասը կատարում են տանը`
ծնողների օգնությամբ: Կատարած աշխատանքներն ուղարկվում են ուսուցչի էլ. փոստին:
Հաջորդ օրը աշխատանքի արդյունքերը սովորողները ներկայացնում են իրենց
ընկերներին: Պատրաստի աշխատանքները հրապարակվում են դպրոցի ենթակայքում:
Առաջարկվում է ֆոտոխցիկի, բջջային հեռախոսի կամ ձեռքի տակ եղած այլ թվային
գործիքի օգնությամբ նկարել լուսաբացը, մայրամուտը, հետևել արևի և լուսնի փոփոխոխություններին և ֆոոշարքի միջոցով ներկայացնել` տեղադրելով ուսումնական
կայքում կամ բլոգում:
Գնահատում՝
Նախագծի գնահատումն իրականացվում է բոլոր սովորողների ակտիվ ու ստեղծագործական աշխատանքի մեջ ներգրավվածությամբ: Յուրաքանչյուրը մասնակցելու, ընդհանուր
նախագծի մեջ իր բաժին կարևոր աշխատանքը կունենա:
Լեզվագործունեության արդյունքում`
Կատարված բառային ու տեքստային առաջադրանքները, հորինած ստեղծագործությունները, ընթերցած ավանդապատումները, ինչպես նաև ստեղծված նկարազարդ աուդիոընթերցարանները, երաժշտական նկարաշարերը, ձայնագրությունները
կներկայացվեն անհատական ամսագրերում:
Մաթեմատիկական գործունեության արդյունքում` իրական տվյալները
առանձնացնելով ու հետաքրքրաշարժ, տրամաբանական պահանջներ
առաջադրելով` դասարանական
խնդրագիրք կկազմենք:
Օտար լեզուներ՝ Կստեղծենք եռալեզու բառարան :
Երաժշտական— բնագիտական –տեխնոլոգիական գործունեության արդյունքում`
Կունենանք խմբային ու անհատական դիտարկումները ներկայացնող,
երաժշտական նկարաշարեր, որոնք կհանդիսանան նաև ունկնդրման նյութ մյուս
սովորողների համար:
Աղբյուրը Արմինե Աբրահամյանի բլոգից